Perth : Part IV

By MiaAngie - January 19, 2016

Cerita story mory bersambung...rajin lah pula :-p
Kami menginap di Mount Holiday Apartments, West Perth selama 3H2M sebelum bertolak balik kampung :-p. Awal pagi lagi kami gerak sebab nak gi return kereta sewa sebelum jam 9.00 pagi. Kena hantar on time kang dorang charge by hour. Sebelum tu singgah Coles beli jajan buat bekalan berjalan nanti. Settle urusan return kereta di Bayswater Car Rental, kami bergerak guna kaki masing-masing ke bus stop untuk naik bas free. Plan nak ke Fremantle naik train ajer. So dari Perth Station terus ke Fremantle Station dengan return ticket.

Kakak dengan ekspresi muka yang sama...menten. Bangunan Perth Station ni bangunan lama...zaman kolonial style. Tapi santek!

Kalau kakaknya berposing, si adek ni mana mo kalah!

Hampir 30 minit dalam train, kami pun sampai di Fremantle. Tau cuaca menggigit macam ini beli payung...panas walaupun udaranya dingin. Memang confirm muka hangit ler. Dari Fremantle station, kami gerak ke E Shed Market...betul-betul sebelah stesen tu saja. Meriah uolss dengan orang Malaysia di market ni. Aku gi kedai Aussin, orang Indonesia tuan punya kedai. Mesra alam sungguh. Layanan baik, plus ada pelajar Malaysia wat part-time di sini. Lepas beli apa yang berkenan di hati, kami pun mohon mengundur diri. Makcik Aussin tu siap tunjuk shortcut ke Kaili's Fish & Chips yang tersohor tu.

Background E Shed Market pun boleh

Model tetap dan berpencen belanja satu pose otw ke Kaili's Fish & Chips...perut lapar ni dek...cepat!

Motip???

Perut kenyang hati senang...Jom gi Fremantle Markets baby :-p

Apa nama taman ni??? Esplanade ka...lupa sudah. Tapi bersebelahan dengan area Kaili's tu lah

Yeah sampai!!! Gigih ukur jalan dengan budak-budak ni. Boleh kurus (*_O)


Jom gi stesen keretapi jom...jommmm (penattttttt)

Dari Fremantle, kami terus berkejar-kejar kejar ke Swan Bell Tower ni. Ingat ada can lah nak masuk dan naik sampai atas nun...cisss hampeh!!! Ngam-ngam sampai dah tutup. Cekewa ok :((

X dapat masuk, kita posing-posing jer lah kan bang...perut tu bang! perut! face palm!

Nanti to be continued final story pasal Perth!

  • Share:

You Might Also Like

0 comments

Popular Posts